Hogy jobban induljon a reggel!

Az előző, reggeli rutinomról szóló bejegyzés végén említettem: külön posztot szánok annak, mi az, amit előző nap vagy este megteszek azért, hogy a másnap reggelem jól és könnyebben induljon. Íme néhány apróság, amivel talán kiküszöbölhetőek a rohanós reggelek.

hogy_jobban_induljon_a_reggel_01.png

1. Ruhák előkészítése
Az adott reggel előtti napon körülbelül elképzelem, mit fogok felvenni, persze figyelve az időjárás változására is. Mindig közbejöhet valami; előfordult már, hogy az eltervezett öltözék valamiért mégsem volt megfelelő, és gyorsan kellett másik ruhadarabot választanom, de igyekszem ezzel minél kevesebb időt veszíteni reggelente.

2. Táska bepakolása
Előző este kiválasztom a másnapra legpraktikusabb táskát (ez függ az adott öltözéktől, időjárástól, és attól, hogy mi dolgom lesz az adott napon). Ezután általában bele is pakolom azokat a dolgokat, amiket mindig magammal viszek (pénztárca, bérlet, zsebkendő, fülhallgató, túlélőkészlet stb.), illetve ha tudom, hogy elvileg esni fog, és el is akarom vinni az esernyőt, akkor azt is beteszem. Ha szeretnék könyvet vinni magammal, és az adott könyvet addig már nem fogom olvasni, azt is bepakolom. Szóval minden olyan mehet a táskába, amit már nem igazán használok reggelig. Ezzel is időt spórolok reggelente, mert nem kell azon gondolkodni, melyik táskát vigyem el, és mit kell beletenni. Természetesen az is előfordult már, hogy borult a terv, de ahogy a ruhánál is írtam, igyekszem ezt minimalizálni, és jól átgondolni mindent előző este.

3. Ebéd előkészítése - "meal prep"
A youtube-videókból vagy a Pinterestről ismert hangzatos "meal prep"-et én is kipróbáltam (legalábbis én ezeken a platformokon hallottam róla először). Korábban általában vasárnaponként főztem, de ez szinte sosem tartott ki egész hétre, és a jövőben ezt a fajta rutinomat át is szeretném alakítani. Mindenképpen előnyösnek tartom azt, hogy heti egyszer-kétszer az ember többet főzzön, bár még nem találtam meg a számomra legalkalmasabb beosztást. Azt viszont, hogy az adott napra szánt ebédet (és tízórait/uzsonnát) előkészítem, azaz dobozolom, kiporciózom, még hasznosabbnak tartom. Reggelente erre már nem kell időt szánni, maximum egy-két utolsó simítás erejéig, és ki kell venni a hűtőből, elcsomagolni, s kész is.

4. Reggeli elkészítése/előkészítése
Általában korán reggel, még otthon reggelizem. Volt egy időszak, amikor a munkahelyemre beérve fogyasztottam el a reggelimet, de egyrészt meguntam még azt is becipelni, másrészt mivel korán kelek, már otthon éhes leszek. A kedvenc reggelim a zabkása, de néha váltogatom mással (sima müzli keverék, extrudált "kenyérféle" valami feltéttel). A zabkását viszont előző este el tudom készíteni, és reggel csak ki kell venni a hűtőből, valamilyen gyümölcsöt ráteszek ha szükséges (pl. banán). Nem szeretem az előre gyártott, zacskós zabkásákat, ahogy előre gyártott müzlikeverékeket is ritkán eszem, mert tudom, hogy tele vannak cukorral. Nem vagyok tökéletesen étkező ember (nem is biztos, hogy létezik ilyen), de legalább spórolok valamennyit a cukron.
Úgy szoktam készíteni a zabkását, hogy natúr zabpelyhet (kb. 6 púpos evőkanál), kevés fahéjat, kevés chia magot/lenmagot felöntök kb. fél csésze laktózmentes tejjel (esetenként kókusz/mandulatejjel). Aktuális ízlésemtől függően szoktam hozzátenni aszalt gyümölcsöt, datolyát, tökmagot, kókuszpelyhet. Édesíteni nem szoktam, az adott gyümölcstől lesz ízesebb, ami a tetejére kerül, vagy az aszalt gyümölcstől. Ritkán teszek rá mézet, ennyi a maximum. Az elején még furcsa volt, de ma már nem zavar a natúr íze.

coffee02.jpg

5. Teendő-lista írás
Az adott napra vonatkozó teendőket előző este szoktam összeírni, és másnap reggel csak rápillantok. Néha előfordul, hogy ilyenkor még hozzáírok valamit. Ez nálam általában nem jelent sok feladatot, meg külön Google Naptárat is vezetek az ismétlődő teendőknek. Biztos van aki reggel végzi el a listázást, én azonban szeretem ezt este letisztázni, hogy a gondolatok egy része így is távozzon a fejemből :)

6. Ruha/felszerelés kikészítése edzéshez/futáshoz
Amikor tudom, hogy másnap edzeni fogok, akkor még este kikészítem az ehhez szükséges ruházatot, illetve kellékeket - úgy, mint fejhallgató, lépésszámláló, sportóra, mobiltelefon tartó. Ha edzőterembe megyek, akkor még néhány plusz dologgal együtt bepakolok az edzőtáskámba. Ezzel is időt takarítok meg reggelente, másrészt ösztönzően hat a mozgáshoz ("menj, csináld, már ki is készítettél mindent!").

Számomra ezek azok a praktikák, amelyekkel könnyebben indulnak a reggeleim, de talán még ide sorolhatom azt is, amikor - a ruha kigondolásához hasonlóan - eltervezem, mit csinálok a hajammal, vagy mennyi sminket teszek fel. De ilyen a mosogatás is előző este. Apróságok, de lényegesen gördülékenyebbé tehetik a reggeleket, és koncentrálhatunk más, számunkra fontos dolgokra, vagy egyszerűen csak élvezhetjük a nyugodt napkezdést.

Képek: Pixabay

Ti hogyan készültök a reggelekre? Tesztek valamit azért, hogy könnyebben induljon, vagy inkább reggel készültök el mindennel?

Címkék: otthon, szokások, rutin